FAQ

Nedenfor har vi svar på de mest almindelige spørgsmål, har du andre spørgsmål er du velkommen til at kontakte os. Du kan kontakte os via e-mail kontakt@mknorth.dk døgnet rundt og chat med os i supportchatten. Når vi er online, er vores mål at besvare alle chatsamtaler direkte og e-mail inden for 24 timer mellem 08:00-17:00 på hverdage.

Hvad vil det sige at forudbestille et produkt?

Nogle udvalgte produkter kan forudbestilles på MKnorth. Det er produkter med meget stor efterspørgsel, hvor du ved forudbestilling kan stå i kø for at tage del i fremtidige leverancer. I nuværende tider har vi desværre ikke præcise leveringsdatoer på disse, men de udsendes på skift til alle der forudbestiller. Du kan til enhver tid kontakte os og annullere din køplads, til og med den dag produktet skal sendes til dig.

Kan jeg handle på MK north som firma?

Absolut. Når du kommer til kassen, er der to faner: privat eller firma.

Vælg hvilken du foretrækker at handle som og så kan du begynde at udfylde oplysninger som organisationsnummer, adresse, email osv. Ønsker du en særlig fakturamail og/eller reference på din ordre, vil feltet for dette stå længere nede i kassen.

Jeg vil tilføje et produkt til en ordre, jeg allerede har afgivet, hvordan gør jeg det?

Du afgiver en ny ordre. Så send en mail til kontakt@mknorth.dk, så fjerner vi eventuelle fragtomkostninger.

Hvad er forsendelsesomkostningerne?

For at se den nøjagtige forsendelsesomkostning for din ordre, skal du indtaste dit postnummer ved kassen, størstedelen af vores sortiment har en grænse for fragtfrit for ordreværdier over kr. 1.000.

Hvordan fungerer retur af produkt?

Vi tilbyder åbent køb i 30 dage for ubrugte varer. Ønsker du at benytte dig af et åbent køb, så send varen godt pakket tilbage i ubeskadiget original emballage sammen med et udfyldt returdokument (som du finder nedenfor). Kontakt os for en returfragtseddel. Vi refunderer værdien af hele produkterne, eksklusiv returfragt, til dig, når produktet er returneret godt emballeret og ubeskadiget. Er den originale emballage beskadiget eller tapet på, trækkes der 20 % på kreditten. Hvis produktet er beskadiget, foretages en individuel vurdering af skaden. BEMÆRK! Returnering af dele i en pakke betyder almindelig kampagnepris på resterende pakkevarer.

Hvis du vil ændre størrelsen eller produktet, skal du afgive en ny ordre. Hvis den nye ordre er mindre end SEK 1.000, og du derfor bliver opkrævet en forsendelsesomkostning, kan du skrive i beskedboksen ved kassen, at den er knyttet til en returnering, og vi krediterer derefter forsendelsesomkostningerne på den nye ordre.

Udfyld venligst retursedlen, som du kan downloade her.

Returadressen er: Maskinklippet.se, Byggesvägen 4, 375 32 Mörrum

Skal jeg være hjemme og modtage varerne ved hjemlevering?

Hvis din ordre bliver leveret til døren, vil du modtage en SMS, når du kan bestille levering. I denne sms kan du vælge at krydse af, at ordren kan afleveres uden kvittering. Ansvaret for produktet overgår til kunden, så snart produktet er efterladt af Postnord. Løbende leveringsoplysninger gives af transportøren under transporten.

Jeg har ikke modtaget en faktura/kvittering?

Fakturaer og betalingsbekræftelser sendes ikke fra MKnorth men direkte fra Walley, som håndterer alle betalinger. Hvis du ved et uheld har slettet denne mail eller har brug for dokumentation til regnskab, er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig.

Jeg har ikke modtaget nogen ordrebekræftelse?

Ordrebekræftelsen kan så være blevet filtreret fra. Hold øje med din spam-mappe, og din ordrebekræftelse vil helt sikkert være der. Du modtager ordrebekræftelsen inden for et par timer efter du har afgivet din ordre. Har du bestilt som erhvervskunde for første gang, skal købet muligvis igennem flere sikkerhedstrin og der kan således gå op til 24 timer, før det går igennem. Hvis du derimod har mistanke om, at du har indtastet en forkert e-mailadresse, eller at købet ikke er gennemført, så kontakt vores kundeservice.

Hvor lang er leveringstiden på min ordre?

Lagervarer sendes normalt inden for to hverdage, men kan tage flere arbejdsdage i perioder, hvor belastningen på vores lager er højere. Andre varer er bestillingsvarer og har derefter specifikationer "sendes inden for x-x dage" på hver produktside.

Transporten tager så normalt 1-3 hverdage, hvis den sendes til et ombud. Tungere og/eller længere produkter, såsom plæneklippere og rydningssave, der leveres med hjemlevering tilføjer yderligere 1-3 hverdage til transporttiden.

Når varerne er afsendt, modtager du en leveringsmail med indholdet af forsendelsen og forsendelsesnummeret, hvis et sådant er tilgængeligt (her kan du også se, hvor mange pakker/pakker forsendelsen sendes i). HVIS din ordre er opdelt i flere separate leverancer, vil du modtage én e-mail pr. forsendelse. Du vil ikke kunne se information om forsendelsen, før den er ankommet til den første terminal, som normalt tager 1-2 hverdage, hvorefter du kan følge forsendelsen i detaljer.

Husk på, at vi lige nu lever i en pandemi, hvilket desværre betyder, at din levering kan tage lidt længere tid end normalt, men både vi og vores transportører gør alt, hvad vi kan for at levere til tiden. Tak for din forståelse!

Hvem sender I varerne med?

Generelt sender vi alle pakker med Posten MyPack Collect og du afhenter den hos dit nærmeste postudleveringssted efter du har modtaget besked på sms, hvis du har indtastet dit mobilnummer og ellers et brev.

Vi sender større og tungere pakker primært med MyPack Home. Pakker der går direkte fra leverandørens lager kan også sendes med Schenker, DHL eller UPS og efter telefonisk besked til dig bliver pakken leveret til din dør. Alle forsendelsesoplysninger om din bestemte ordre vil ankomme ved kassen, før du gennemfører købet.

Tip: Postnord har lanceret en app, hvor du kan følge din pakke, så snart vi har bestilt fragten og også få besked via denne. Appen hedder PostNord og du kan downloade den i Google Play eller App Store.

Kan jeg få varerne leveret til en anden adresse?

Ja, efter du har udfyldt dine oplysninger ved kassen, kan du markere et afkrydsningsfelt, der siger "Anden leveringsadresse" og udfylde leveringsadressen der. Det forudsætter, at du har valgt at betale via direkte bankbetaling eller kort. Af hensyn til din sikkerhed kan vi desværre IKKE ændre leveringsadressen efterfølgende, da dette giver risiko for svindel.

Jeg får ikke fakturamuligheden?

I samarbejde med Walley, et brand under Collector Bank, tilbyder vi betaling med Walley Checkout via faktura og andre betalingsmuligheder. De arbejder hårdt for at sikre sikkerheden og nogle gange kan det være et stop for dig at vælge faktura som betalingsmulighed. Du kan altid vælge kortbetaling og direkte betaling, alternativt hvis du ringer til Walley på 010-161 00 00 kan de forklare hvad problemet er og eventuelt øge din kreditgrænse via manuel vurdering.

Er der en fysisk butik?

Vi har et showroom i Mörrum, Blekinge med udvalgte produkter. Der er også vores kyndige support og workshop. Klik her for aktuelle åbningstider Under aktuelle omstændigheder og feriefravær har vi begrænsede åbningstider i showroom og værksted.

BEMÆRK! I de nuværende tider ønsker vi at minimere antallet af besøg i vores showroom. Hvis du vælger at besøge vores showroom, beder vi dig om at; gå ind alene, brug den anbragte håndsprit og hold afstand til personale og andre besøgende.

Jeg har købt en maskine hos jer, men er lidt usikker på nogle ting nu hvor jeg skal bruge den.

Kontakt os via mail eller chat, så hjælper vi dig, så du ikke længere føler dig usikker.

Er alle maskiner testet og testet før levering?

Alle maskiner fra Husqvarna og Stihl bliver funktionstjekket af vores personale, inden de sendes til kunden. Det er en unik sikkerhed som kunde hos os og du ved, at du altid får et fejlfrit produkt.

Jeg er ikke sikker på, hvilken maskine der passer til mine behov, hvad gør jeg?

Så er du kommet til den rigtige butik, du kontakter os via mail eller chat og vi hjælper dig med et godt køb, der opfylder dine behov.

Jeg har taget motorsavskørekort og fået en værdicheck, kan jeg bruge den når jeg handler på MKnorth?

Det går udmærket, du udfylder checken og sender den til os, ved kassen vælger du betalingsfakturaen og skriver i noteboksen at du har sendt værdichecken så trækker vi rabatten på din faktura inden vi aktiverer den. Vi sender varerne, når vi har modtaget værdichecken. BEMÆRK! Værdicheck fra Stihl er baseret på deres almindelige priser, tjek Stihl.se eller kontakt os for mere info.

Jeg har modtaget et brev fra Solid, hvorfor?

Ved garantiregistrering af maskiner hos Husqvarna, er maskinen registreret hos Solid Insurance, som Husqvarna samarbejder med. Efter et stykke tid får du et tilbud om at forlænge denne forsikring, hvilket er helt frivilligt. Forsikringen påvirker ikke den 2-årige garanti fra Husqvarna.

Hvor kan jeg finde PIN-koden til min Husqvarna Automower?

Af sikkerhedsmæssige årsager sender vi PIN-koden separat via e-mail. Du vil modtage det samme eller en dag senere. Hvis du ikke har modtaget den inden for rimelig tid, kan du altid kontakte os med et billede af din identifikation og produktmærket på maskinen, så henter vi det for dig igen.