Salgs- og leveringsbetingelser

Disse købs- og leveringsbetingelser gælder mellem dig som kunde og Maskinklippet AB (MK North), 556554-9937, E-handel med produkter til skov og have, Box 15, 375 21 Mörrum, kontakt@mknorth.dk, herefter "Virksomheden ", når du bestiller varer hos os på vores hjemmeside MKnorth.dk.

Besøgsadresse (showroom og værksted): Byggesvägen 4, 375 32 Mörrum.

Finder du ikke svaret på dit spørgsmål herunder, så kontakt venligst kundeservice på kontakt@mknorth.dk eller på chatten.

GENNEMFØRT KØB

Når du afgiver en ordre, indgås en aftale mellem dig og MK North. Aftalen er gældende indtil du har modtaget dine varer og betalt. Når din ordre er blevet bekræftet, vil en ordrebekræftelse blive sendt til den e-mailadresse, du har angivet - vi beder dig gemme dette dokument. For at afgive en bestilling og indgå aftale med os skal du være fyldt 18 år. MK North forbeholder sig retten til at afslå en ordre. Når du godkender købsbetingelserne og afgiver din ordre, er din ordre gennemført og vi kan normalt ikke foretage yderligere ændringer i din ordre. Vi beder dig derfor om altid nøje at gennemgå din indkøbskurv og dine informationer såsom leveringsadresse, fakturamodtager osv., inden du afslutter bestillingen.

PRISER

Alle priser på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DDK) inklusive 25% moms. Hvis du som kunde selv vælger det, kan priser vises eksklusiv moms. Du kan skifte til eksklusiv moms øverst til højre på skærmen. De angivne priser inkluderer ikke forsendelses- eller ekspeditionsgebyrer, som kan forekomme afhængigt af dine valg. Sådanne eventuelle gebyrer oplyses separat, før betaling sker.

PRODUKTINFORMATION

Oplysninger om produkter, priser og leveringsomkostninger angivet på hjemmesiden kan ændres uden varsel. Produktbilleder og andre billeder på hjemmesiden skal kun ses som illustrationer og ikke som nøjagtige beskrivelser af produkterne. MK North tager forbehold for fejl i angivne priser, tekster og andet indhold samt fejlagtige oplysninger, der ved et uheld dukker op på hjemmesiden. Hvis vi opdager fejl i kommunikeret information vedrørende din ordre, såsom vedrørende prisoplysninger, leveringstid, tilgængelighed af produkter mv., vil du hurtigst muligt blive informeret herom sammen med tiltag fra os og eventuelle muligheder for dig, hvis sådanne er relevante. Mistænkte sager om falske ordrer og forsøg på bedrageri i forbindelse hermed vil blive politianmeldt.

BETALING

Der tilbydes forskellige betalingsmetoder på hjemmesiden og du kan som kunde vælge at betale direkte ved bestilling eller, for de produkter hvor det tilbydes, vælge fakturabetaling, delbetaling eller anden betalingsmetode i samarbejde med tredjepart. I nogle tilfælde vil det være nødvendigt at indhente en kreditrapport. Ved større beløb vil du muligvis blive bedt om at verificere dig selv en ekstra gang via nem-id, du modtager herefter en mail fra Walley og ordren går først igennem efter du har godkendt købet. Er du usikker på, om e-mailen er ægte? Kontakt Walley på +45 89 88 34 61 eller hello@walley.dk. MK North håndterer ikke selv nogen personnumre eller kreditkortnumre, dette administreres af Walley. Alle varer forbliver MK Norths ejendom, indtil fuld betaling er sket. Dette gælder også, hvis produktet er leveret til dig eller det aktuelle postudleveringssted.

Betalingsmuligheder via Walley

● Direkte betaling med bank (Trustly)

● Mobilepay

● Direkte betaling med kort (pengene trækkes direkte fra din konto i forbindelse med, at du godkender transaktionen)

Almene vilkår for faktura og kontokredit, privat

Standardiserad Europeisk Kosumentkreditinformation

Erhvervskunder via Walley

Når du har afgivet din ordre, indgås en købsaftale mellem dig og MK North. En bekræftelse vil blive sendt til den e-mailadresse, du opgiver ved bestilling. Handler du som erhvervskunde for første gang, kan det være nødvendigt med nogle yderligere sikkerhedstrin, hvorefter der kan gå op til 24 timer før købet går igennem og du modtager en ordrebekræftelse.

Almindelige Betingelser For Faktura

Foreninger og stiftelser

Ligesom for andre virksomheder foretages der kreditvurdering for foreninger og stiftelser i forbindelse med indkøb. Da denne type virksomheder sjældent har en juridisk enhed bag sig, er kreditvurderingen ofte noget strengere. Du vil muligvis herefter opdage, at faktura- eller delbetalingskøb ikke er tilgængelige for det valgte kundenummer. Hvis du ønsker at få kreditvurderingen omprøvet, kan du kontakte Walleys kundeservice (hello@walley.dk) med følgende oplysninger: seneste årsrapport (resultat og balance) og bestyrelsesreferat. Hvis det er muligt, kan du også afgive bestillingen i foreningens eller stiftelsens navn og betale med kort eller direkte betaling. Har du brug for yderligere bilag til regnskabet, er du meget velkommen til at kontakte os.

LEVERING

MK North tilbyder forskellige leveringsmuligheder alt efter produktets størrelse og vægt. Du vil blive oplyst om de mulige transportformer og eventuelle fragtomkostninger for disse i kassen. Alle priser på MKnorth.dk refererer til levering indenfor Danmarks grænser på fastlandet og til brofaste øer. Underretning sker normalt via sms, medmindre der er valgt et andet alternativ. Dansk mobiltelefonnummer er påkrævet for SMS-besked. Ved ændring af leveringsadresse eller anden information efter bestillingen er afsendt, tillægges et gebyr i henhold til fragtmandens gældende prisliste.

Levering sker med Postnord, Schenker, DHL, Bring eller UPS. Du kan se flere leveringsoplysninger og vælge leveringstype for dine specifikke varer, når du går til kassen. Der tilbydes gratis levering til store dele af vores sortiment til ordreværdier over DDK 1.500. Det gratis forsendelsesalternativ vises i kassen, og du kan derefter hvis det ønskes skifte til en anden transporttjeneste mod et ekstra gebyr. Fragt ved ordrer under 1.500 DDK er 49 DKK.

Leveringstid

Lagervarer sendes normalt inden for to hverdage. Øvrige varer er bestillingsvarer og vi har i disse tilfælde angivet "afsendes inden for x-x dage" på hver produktside. Dette er en estimeret tid, inden for hvilken vi kan sende din ordre fra vores lager, med forbehold for at det kan tage flere arbejdsdage i perioder, hvor belastningen på vores lager er højere.

Transporten tager herefter normalt 1-3 hverdage, hvis varen sendes til et udleveringssted. Produkter der leveres med hjemlevering tager yderligere 1-3 hverdage i transporttid.

Når varerne sendes, modtager du en leveringsmail med indholdet af forsendelsen og forsendelsesnummer hvis sådan findes, her kan du også se hvor mange dele/kolli forsendelsen sendes i. Du vil ikke kunne se informationer om forsendelsen indtil den ankommer til første terminal. Dette tager normalt 1-2 hverdage, hvorefter du kan følge forsendelsen i detaljer. Størstedelen af alle pakker sendes fra vores centrallager eller butikslager med Postnord som fragtmand. Øvrige varer sendes fra hver leverandørs lager og kan derfor sendes med en anden fragtmand såsom DHL, Schenker, Bring eller UPS. Sendes varerne fra et andet lager end vores eget, oplyses dette ved kassen, inden du afgiver bestillingen.

Det er vigtigt, at du, hvis du først kan modtage varerne før eller efter en bestemt dato, at du oplyser dette ved kassen, så du kan undgå eventuel lagerleje fra fragtmanden. Vi kan dog aldrig garantere en bestemt leveringsdato. MK North kompenserer ikke dig som kunde ved eventuelle leveringsforsinkelser. Book ikke arbejde eller håndværkere, før du har modtaget og kontrolleret varen!

Dellevering

Hvis din ordre er opdelt i flere separate leverancer på grund af at den er sendt fra forskellige lagre, modtager du en mail pr forsendelse - du vil IKKE blive opkrævet ekstra for eventuelle delleverancer.

Hjemlevering

Varer over 20 kg og/eller omfangsrige pakker med en længde på over 1,5 m leveres med hjemlevering. Du kan også vælge hjemlevering af varer under 20 kg ved kassen mod betaling. Ved hjemlevering modtager du en sms, så snart forsendelsen er ankommet til din nærmeste terminal. I denne sms vælger du dag og tidspunkt for levering. Ved alle hjemleveringer gælder transport frem til skel eller så langt den farbare vej når. Ved hjemlevering til etageejendomme leveres varerne til porten. Ved levering / hjemkørsel skal du sørge for, at husnummeret er godt synligt fra nærmeste vej eller at postkassen er tydeligt mærket med husnummer / navn. Ved returnering af en pakke fordi ovenstående mangler, vil returfragt blive opkrævet hos kunden. Ønsker du at få varen leveret uden kvittering, vælger du dette, hvis det er muligt, i forbindelse med at fragtmanden annoncerer levering. Ansvaret for varen overgår så til dig som kunde, så snart varen er efterladt af fragtmanden. Ønsker du at have varen levers uden kvittering, vælger du dette, hvis det er muligt, i forbindelse med at du vælger transportform ved kassen og ansvaret for varen overgår til dig som kunde, så snart varen efterlades pr. transportøren.

Levering til øer

Vi tilbyder levering til en fast adresse på fastlandet til samme pris som på din ordrebekræftelse. Kunden sørger selv for, at leverancen modtages på denne adresse og sørger herefter selv for videre transport til øen Ved levering til ikke-brofaste øer, kan der om muligt aftales særlig levering med hensyn til pris, leveringstid og evt. leveringsmetode. Det er vigtigt at kontakte os inden køb i så fald. Det samme gælder for dig, der påtænker at bestille en monteringsservice til en ikke-brofast ø.

Ændring af leveringsadresse

I forbindelse med, at du accepterer købsbetingelserne, bekræfter du den angivne leveringsadresse. Vi kan ikke ændre på dette efterfølgende for at undgå eventuelle bedrageriforsøg. Ønsker du en anden leveringsadresse ved bestilling, kan du betale med kort eller direkte betaling og derefter vælge at klikke på "anden leveringsadresse" og derefter indtaste en anden adresse end din folkeregisteradresse.

Transportskader

Hvis du ved modtagelse af varen opdager, at der er sket en transportskade, beder vi dig straks meddele dette til chaufføren, således at der laves en notering digitalt i deres system, inden pakken kvitteres for. Hvis pakken er i så dårlig stand, at varen er ubrugelig, kan du også vælge ikke at modtage pakken. Et af ovenstående handlinger er en forudsætning for, at enhver skade på produkterne kan erstattes af os. Derefter kontakter du vores kundeservice med billeder på pakken, så hjælper vi dig videre. Eventuelle skjulte skader skal anmeldes til os inden for syv arbejdsdage efter modtagelse af levering. Det er derfor vigtigt, at du altid tjekker dine varer efter modtagelsen. Begynd ikke at bruge produktet og smid ikke emballagen ud, før du har kontaktet os!

Levering ikke modtaget eller ikke afhentet

Hvis du vælger at ikke afhente eller modtage de varer, du har købt, kan du blive opkrævet for yderligere fragt- og lageromkostninger. Dette gælder også for pakker, der leveres til udleveringsstedet, og som ikke indløses. Pakker opbevares hos udleveringsstedet/terminalen i syv dage fra ankomstdagen. Du vil blive opkrævet returomkostninger samt eventuel lagerleje for hver varegruppe for uindløste pakker, der bliver returneret. Du vil også blive opkrævet et gebyr for såkaldt bomkørsel, hvis du ikke er til stede og modtager en installatør, som du har bestilt via MK North.

Afhente i butikken

Du kan vælge "Afhent i butik Mörrum" som fragtmetode, når du afgiver din ordre. Du vil herefter modtage en e-mail, når din ordre er pakket, og du kan afhente den i vores showroom på Byggesvägen 4, 37532 Mörrum. Der vil ikke blive tilføjet ekstra omkostninger. Vi foretager id-kontrol ved afhentning af varer i butikkerne. Henter du som bud? Medbring købers ID samt dit eget. Hvis din ordre ikke afhentes inden for 30 hverdage efter modtagelsen af e-mailen om, at den er klar til afhentning, vil varerne blive returneret til lager og reservationen slettes.

Hvad vil det sige at forudbestille et produkt?

Nogle udvalgte produkter kan forudbestilles. Det er produkter med meget stor efterspørgsel, hvor du ved forudbestilling kan stå i kø for at tage del i fremtidige leverancer. I nuværende tider har vi desværre ikke præcise leveringsdatoer på adskillige produkter, men de udsendes på skift til alle der har forudbestilt. Du kan til enhver tid kontakte os og annullere din køplacering, til og med den dag produktet skal sendes til dig.

FORTRYDELSESRET

For kunder, der fjernhandler (f.eks. via vores hjemmeside eller telefonisk), finder lov (2005: 59) om fjernaftaler og aftaler uden for forretningslokaler anvendelse. Det betyder, at du ved fjernhandel har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage uden at angive nogen grund. (Vi hos MK.north tilbyder også 30 dages åbent køb, læs mere under overskriften åbent køb). Fristen for at udnytte din fortrydelsesret regnes fra dagen efter du har modtaget din vare (hvis sidste dag i fortrydelsesfristen falder på en lørdag, søndag eller helligdag, kan du også fortryde dit køb næste hverdag). Har du købt flere varer eller en vare, der består af flere dele, regnes fortrydelsesfristen fra den dag, du modtager den sidste vare eller den sidste del af varen. Er der tale om aftalt regelmæssig levering af varer over en vis periode regnes fortrydelsesfristen dog fra det tidspunkt, du modtager første levering. Såfremt du som kunde skulle opleve, at leveringen er usædvanligt forsinket og som konsekvens heraf ikke længere ønsker at gennemføre købet, er det dit ansvar at afbestille varen. I de tilfælde, hvor vi allerede har afsendt forsendelsen, skal du modtage varen. En fortrydelse er kun gyldig, hvis du har modtaget en bekræftelse fra MK North på mail eller telefon.

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du udfylde vores returblanket og returnere produktet med valgfri fragtmand til Maskinklippet AB, Byggesvägen 4, 37532 Mörrum. Her finder du vores returblanket.

Oplysninger om fortrydelsesretten og standardformularer til udøvelse af fortrydelsesretten findes også på Konsumentverkets hjemmeside.

Fortryder du dit køb inden for ovennævnte fortrydelsesfrist, vil tilbagebetalingen ske uden unødig forsinkelse, senest 14 dage fra det tidspunkt, hvor du har meddelt os, at du ønsker at fortryde aftalen (at du ønsker at gøre brug af din ret til at lade købet gå tilbage). Tilbagebetaling betyder, at vi refunderer de betalinger, vi har modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostninger i forbindelse med leveringen fra vores lager, men ikke din returfragt. Tilbagebetalingen vil så vidt muligt ske med samme betalingsmiddel, som du brugte ved købet, medmindre du udtrykkeligt har aftalt en anden metode med os. Selve tilbagebetalingen udføres gratis. Hvis Walley ikke har nogen oplysninger, vil de kontakte dig via e-mail for at fuldføre krediteringen.

ÅBENT KØB OG BYTTE AF PRODUKT

Udover det ovenfor anførte om fortrydelsesretten tilbyder MK North åbent køb i 30 dage fra den dag, du modtog varen efter nedenstående betingelser. Vi tilbyder åbent køb i 30 dage for ubrugte varer i ubeskadiget original emballage. Ønsker du at benytte dig af åbent køb, så send varen tilbage til os godt pakket ind i ubeskadiget originalemballage sammen med et af følgende dokumenter: kvittering/ordrebekræftelse/returseddel samt en bemærkning om, at du ønsker at benytte dig af åbent køb. Du som kunde er ansvarlig for returfragten. Vi refunderer hele produktværdien til dig, når produktet er returneret godt emballeret og ubeskadiget. Er den originale emballage beskadiget eller tapet på, trækkes der 20 % på kreditten. Hvis produktet er beskadiget, foretages en individuel vurdering af skaden. Ved returnering er kunden ansvarlig for skader, der måtte opstå under returtransporten. Det er vigtigt, at du straks efter modtagelsen af produktet tjekker, at det matcher din ordre og lever op til dine forventninger, vi kan ikke tage et brugt produkt retur.

BEMÆRK! Returnering af dele i en pakke betyder almindelig kampagnepris på resterende pakkevarer.

Hvis du vil ændre størrelse eller produkt, skal du afgive en ny ordre. Hvis den nye ordre er mindre end DDK 1.000, og du derfor bliver opkrævet en forsendelsesomkostninger i kassen, kan du skrive i beskedboksen ved kassen, at ordren er knyttet til en returnering, og vi krediterer derefter forsendelsesomkostningerne på den nye ordre. Du betaler for varerne som normalt og krediteres derefter med din oprindelige ordre, når vi har modtaget og bekræftet din returpakke.

RETURNERING AF VARER

Du har ret til at undersøge det produkt, du har købt, inden du returnerer det. For at udføre en sådan undersøgelse har du ret til at håndtere produktet i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dets egenskaber eller funktion. Du kan med andre ord teste, at produktet virker, men ikke bruge det til normalt brug og derefter returnere produktet. Bemærk venligst, at undersøgelsesretten ikke kan anvendes på varer, der falder ind under § 11, stk. 4, i lov (2005: 59) om fjernsalg og aftaler uden for forretningslokaler. Eksempler på dette er visse maskiner og batterier.

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, beder vi dig returnere varen i dens originale indpakning, komplet med emballage og medfølgende dokumentation. Bemærk venligst, at vi ikke kan håndtere en returnering uden den vedlagte returseddel. Klik her for at downloade retursedlen

Returadressen er: Maskinklippet.se, Byggesvägen 4, 375 32 Mörrum

Returforsendelse

Hvis du som kunde gør brug af din fortrydelsesret, er du selv ansvarlig for fragtomkostningerne, når du returnerer varen.

Vi beder dig omhyggeligt pakke produktet inden transport og følge vores anvisninger vedrørende emballage og returseddel. Pak produktet så godt ind, at det ikke kan blive beskadiget under transporten, og vær forsigtig, indtil produktet afleveres til transportøren. Glem ikke at modtage en indleveringskvittering fra transportfirmaet og gem denne indtil varen er ankommet til vores lager!

Værdiforringelse

Fra den tilbagebetaling, vi foretager, når du har udnyttet din fortrydelsesret, kan vi trække en værdi svarende til værdiforringelsen på den vare, du returnerer. Dette kan omfatte øgede leveringsomkostninger på grund af dit valg af leveringsmetode og værdiforringelsen af varen som følge af, at du har håndteret den i større omfang, end det var nødvendigt for at fastslå dens egenskaber eller funktion. Vi kan også medtage en forholdsmæssig andel af prisen for en ydelse, der er delvist udført, før du udnyttede fortrydelsesretten, hvis du i fortrydelsesperioden udtrykkeligt har anmodet om, at ydelsen blev udført.

Specialfremstillede produkter og forbrugsvarer

Varer og produkter, der er specialfremstillet efter dine ønsker som kunde, er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Det kan være et produkt, der er fremstillet eller væsentligt ændret efter forbrugerens særlige anvisninger, eller som på anden måde får et tydeligt personligt præg, såsom varer, der fremstilles på bestilling og kundetilpasses. Fortrydelsesretten gælder heller ikke varer, der hurtigt kan forringes eller blive for gamle.

Erhvervskunder

Bestiller du hos MK North.dk som erhvervskunde, gælder købeloven.

Reklamation

Hvis en vare du har købt er forkert, har du ret til at klage over varen ved at kontakte kundeservice på kontakt@mknorth.dk som et første skridt. Som forbruger har du altid ret til at klage over dit produkt i henhold til forbrugerkøbeloven. Du skal reklamere hurtigst muligt efter, at du har opdaget manglen.

Ved fejl menes fejl ved varen, som allerede eksisterede, da du modtog den, at varen ikke svarer til beskrivelsen, at den ikke kan bruges til det, den er beregnet til, at den ikke svarer til, hvad du som køber med rimelighed kunne forvente, eller at den ikke var ledsaget af nødvendige instruktioner til for eksempel installation, pleje og brug. Fejl refererer dog ikke til forringelse af produktet som følge af en ulykke, uagtsomhed, forkert eller manglende service, forkert brændstof, forkert installation eller unormal brug. Reklamationsretten omfatter normalt heller ikke slitage og forbrugsdetaljer som knive, stropper mv.

MK North kan alt efter omstændighederne og typen af fejl på produktet tilbyde levering af et erstatningsprodukt, afhjælpning i form af fx reparation eller prisnedslag. I visse ekstraordinære tilfælde kan du også have ret til at fortryde købet, hvis fejlen er af væsentlig betydning for dig som køber, og hvis andre foranstaltninger ikke er hensigtsmæssige.

GARANTIER

Som forhandler forholder MK North sig til eventuelle produktgarantier tillempet af producenterne af de produkter, vi sælger. Garantiperioden for et specifikt produkt kan findes på dets produktside. Hvad der er vigtigt at huske på er, at garantiperioden kan blive kortere, hvis du køber produktet som virksomhed og dermed bruger produktet til professionelle formål. Nogle varer, såsom havemaskiner, repareres af MK North eller et andet autoriseret serviceværksted for hvert mærke, hvis der skulle opstå fejl. For at service kan udføres, skal produktet sendes eller afleveres til et autoriseret serviceværksted. Kontakt kundeservice for at finde ud af hvilket værksted du skal bruge. Reparation i garantiperioden er gratis. Skulle manglen ikke være dækket af garantien, vil der være en ekstra omkostning til eftersyn, eventuel forsendelse eller levering og reparation. Udskiftning eller reparation af varer medfører ikke forlængelse af eller ny garantiperiode.

1. Garantien regnes fra købsdatoen, medmindre andet er angivet. Garantien gælder kun, hvis du har indleveret produktet til os på MK North eller til et andet autoriseret værksted af produktets varemærke.

2. Garantien dækker fabrikationsfejl og dækker nye reservedele, eventuel fragt og løn.

3. Garantien dækker ikke sliddele (såsom bælter, kæder osv.), håndteringsfejl, frostskader på højtryksrensere og vandingsudstyr, forkert tilslutning, forkert brændstof, manglende vedligeholdelse, ridser og mindre skader, lynnedslag, tyveri, brand eller anden årsag som følge af ydre påvirkninger mv.

4. Hvis produktet har et serienummer, gælder garantien kun, hvis produktets serienummer stadig er synligt.

5. Hvis undersøgelsen viser, at der er en defekt, som ikke er dækket af garantien, eller at der ikke er en fejl ved produktet, vil du blive opkrævet returfragt samt et eventuelt fejlfindingsgebyr.

SIKKER PRODUKTBRUG

Ved bestilling på nettet demonstrerer kunden, at denne er i stand til at informere sig om korrekt brug, sikkerhedshåndtering og pleje af bestilte produkter gennem produkternes vedlagte brugsanvisninger og support gennem vores kundeservice. Produktet vil blive udleveret til dig sammen med al nødvendig dokumentation og alt værktøj eller tilbehør, der skal leveres. Vi vil give dig instruktioner om produktets korrekte brug, sikkerhedshåndtering og pleje i henhold til produktets brugsanvisning. For at forstå og vurdere risiciene ved at arbejde med en motorsav, rydningssav eller andre potentielt farlige maskiner er der brug for instruktioner. Sørg for altid at bære beskyttelsesudstyr, læs og forstå betjeningsvejledningen, før du bruger din maskine. Skulle der være uklarheder, anbefaler vi altid, at du kontakter os inden køb, montering eller drift.

Husqvarna PDI

MK North er autoriseret forhandler af Husqvarna AB, hvilket betyder, at når vi sælger et Husqvarna® produkt, pakker vi det ud og udfører leverings- og sikkerhedstjek inden levering. Ved bestilling via MKnorth.dk demonstrerer kunden, at denne er i stand til at orientere sig om korrekt brug, sikkerhedshåndtering og pleje af bestilte produkter gennem produkternes vedlagte brugsanvisninger, support gennem MK Norths kundeservice og producentens kundeservice mv.

Værdicheck

Hvis du har modtaget en Husqvarna eller Stihl værdicheck i forbindelse med at du tager motorsavskørekort (udbydes i skrivende stund ikke i Danmark), er det udmærket muligt at bruge den, når du handler hos MK North. Send udfyldt værdicheck til os Maskinklippet AB, Box 15, 375 21 Mörrum. Skriv derefter en besked ved kassen til os, når du afgiver din ordre, så venter vi på værdichecken og justerer prisen, inden vi sender produkterne og aktiverer betalingen. BEMÆRK! Værdicheck fra Stihl er baseret på almindelige priser.

ÆNDRINGER PÅ AFTALER

I tilfælde af væsentlige ændringer i disse vilkår, der påvirker dit køb, vil du blive underrettet og få mulighed for at godkende de nye vilkår eller annullere din ordre. Vi giver dig besked enten via e-mail eller telefon.

PERSONLIG DATA

Hvis du bestiller en vare, kontakter os eller på anden måde interagerer med hjemmesiden eller MK North, betyder det normalt, at dine personoplysninger behandles. For information om, hvordan MK North behandler dine personoplysninger, henvises til persondatapolitikken

IMMATERIEL EJENDOMSRET

Tekster, billeder, logoer og andet indhold på hjemmesiden tilhører MK North og vores samarbejdspartnere og må ikke kopieres eller på anden måde anvendes af tredjemand, uden skriftligt samtykke fra den nuværende rettighedsindehaver.

FORCE MAJEURE

MK North er ikke forpligtet til at opfylde en købsaftale i tilfælde af, at en ekstraordinær uforudsigelig hændelse eller omstændighed uden for vores kontrol, som ikke med rimelighed kunne have været imødegået, medfører, at købet, leveringen eller anden forpligtelse ikke kan opfyldes. Det samme gælder, hvis en sådan omstændighed væsentligt hindrer eller forsinker opfyldelsen af en forpligtelse væsentligt, hvorefter du som forbruger og MK North har ret til at hæve aftalen om køb.

TVISTER & KLAGER

For disse købs- og leveringsbetingelser gælder dansk lov, og i andre tilfælde end nedenfor afgøres tvister i Danmark af en almindelig domstol.

Hvis du mener, at en vare, du har købt hos os, er forkert, eller har du en anden reklamation, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på kontakt@mknorth.dk.

Hvis vi ikke kan nå til enighed, har du ret til at få tvisten prøvet ved at kontakte forbrugerklagenævnet. Vi deltager i konfliktløsning og følger Forbrugerombudsmandens anbefalinger.

Derudover kan Europa-Kommissionens platform Det Europæiske Netværk af Forbrugscentre kontaktes. Se venligst link nedenfor.

www.ec.europa.eu/consumers/odr

https://eccwebforms.eu/da/denmark/complaint